ŞİKAYET EDEN EDENE
7 BİN TÜKETİCİ ŞİKAYETTE BULUNDU..
Muğla ili ve ilçelerinde ürünlerinden memnun olmayan tam 7 bin kişi şikayet etti. Şikayetlerin 6430’u karara bağlandı. Tüketicilerin yüzde 70 ‘nin haklı bulunduğu ortaya çıktı.
Muğla Ticaret İl Müdür Vekili Mehmet Demirtaş yaptığı açıklamada “Geleneksel değerlerimizin yanı sıra ülkemizde tüketicinin ekonomik ve hukuki çıkarlarının korunmasına yönelik pek çok hukuki düzenleme yapılmıştır. Ancak tüketicinin etkin korunmasının sağlanması için sadece yasal zeminin hazırlanması yeterli olmayıp, tüketicilerimizin hakları konusunda bilinçli olması gerekmektedir. Zira hak arandıkça haksızlıklar azalacaktır” dedi.
Demirtaş 31/12/2018 tarihinde Tüketici Hakem Heyetlerinin yeniden yapılandırılması sonucu İl Hakem Heyetiyle birlikte Fethiye, Bodrum ve Menteşe İlçe Hakem Heyetleri olmak üzere 4 adet yetkilendirilmiş hakem heyeti karar mercii olarak çalışmaya devam ettiğini belirterek “ Bu ilçeler dışında ikamet eden tüketiciler Kaymakamlıklarda mevcut irtibat personelleri aracılığıyla başvuru yapabilmekte veya e devlet üzerinden TUBİS sistemine giriş yaparak elektronik şikayette bulunabilmektedirler.İl Tüketici Hakem Heyetimizle birlikte İlçe Tüketici Hakem Heyetlerine 2018 yılı sonu itibariyle toplam 6 Bin 943 adet tüketici başvurusu yapılmış, toplam 6 Bin 430 adet tüketici şikayeti karara bağlanmıştır. İl ve İlçe Tüketici Hakem Heyetlerince 2018 yılı içinde karara bağlanan tüketici şikayetlerinden yaklaşık yüzde 70’i tüketici lehine sonuçlanmıştır. Tüketicilerimizin; haklarını bilen, savunan ve piyasayı etkileme gücünün farkında olan bilinçli ve güçlü tüketicilere dönüşmelerini diliyoruz” dedi.